وبلاگ

تاثیرات وی پی ان در باتری گوشی شما

استفاده از وی پی ان چه تاثیری در باتری گوشی دارد؟
تاثیرات وی پی ان در باتری گوشی شما

افراد مجبورند به‌ دلایل مختلف از وی پی ان استفاده کنند.

اما استفاده از وی پی ان چه تاثیری در باتری گوشی دارد؟ برخی به دلایل امنیتـی از VPNاستفاده می‌کنند و برخی دیگر نیز آن را بعنوان ابزاری برای دور زدن محـدودیت‌های جغرافیایی استفاده می کنند.

این روزها VPN به‌ ابزاری بسیار مهم برای اکثر کاربران تبـدیل شده است. به‌همین‌دلیل  در این مقاله به بررسی اینکه استفاده از وی پی ان چه تاثیری در باتری گوشی دارد، می پردازیم

تاثیر وی پی ان روی عـمر باتری گوشی های

همه با مزایا و کاربردهای VPN آشنا هستیم؛ همچنین با گشـت‌و‌گذاری در اینترنت می‌توانیم تاثیر VPN روی سرعت شبکه را مشاهده کنیم. به‌همـین دلیل در یان مقاله می‌خواهیم به یک مسئله مهـم دیگر بپردازیم. اگر وی پی ان به‌صورت دائم روشن باشـد،

آیا تاثیر روی عمر باتری گوشی شما خواهد گذاشت؟

این تاثیر دقیقا چه‌میزان است؟

برای بررسی موضوع از NordVPN استفاده می‌کنیم. این برنامه یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های VPN در سرتاسر جهان است وکاربری نسبتا ساده‌ای دارد.

برای رسیدن به نتـایج دقیق‌تر نیز تصـمیم گرفتیم گوشـی‌های با پردازنده‌های کلاس مختلف را انتـخاب کنیم. در این تست موتورولا اج ۵۰ پرو، ریلمی GT 6 ، شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو و گلکسی S24 اولترا حضور دارند.

تست بررسی باتری را در دو سناریـوی مخـتلف با فـعال و غـیرفعال بودن وی پی ان امتحان کردیم.

در سناریو اول فقـط حالت اسـتندبای را در نظر گرفتیم.

می‌خواستـیم ببینیم که اگر فـرد از گوشـی استفاده نکند و فقـط وی پی ان در پس‌زمینه فعال باشد، آیا عـمر باتری به شـکل محـسوسی کاهش خواهـد یافت یا خیر.

درسناریو دوم وی پی ان فعال بود و کاربر به‌صورت مستمر وبگردی می‌کرد.

در طول تسـت کاربر مرتـ صفحات گوناگون را لـود می‌کرد و در آنـها به گشت‌و‌گذار می‌پرداخت.

همچنین در این موقعیت تماس لمـسی کاربر با نـمایشگر نسـبتا بالا بود و روشـنایی صفحه نیز روی ۲۰۰ نیت تنظیم شده بود.

در واقع در این سناریو قصد داشتیم حالتی را شبیه‌سـازی کنیم که کاربر در خـانه است و می‌خـواهد کمی وبگردی کرده و به شـبکه‌های اجتماعی سر بزند.

درتست استندبای

همیشـه فعال نگه داشتن وی پی ان چندان تاثیر زیادی روی عمر باتری گوشی شما نخـواهد گذاشت. حتی در مورد گوشی‌های شـیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G و گلکسی اس ۲۴ اولترا آنقدر نامحسوس است که کاربر متوجه نخـواهد شد. هرچند گوشی موتورولا و ریلمی مقدار کمـی از باتری خود را از دست داده‌اند.

درست وبگردی

در مورد وبگردی شرایط فرق می‌کـد. در این حالت فـعال نگه داشتـن دائمی VPN تاثیر منفی قابل توجـهی روی عمر باتری دارد.جالب اینجاست که میزان مـصرف باتری با توجه به مدل گوشـی تفاوت بسیار دارد. اسـتفاده از وی پی ان در موتورولا اج ۵۰ پرو فقط باعث کاهـش ۱.۱۳ درصدی در عمر باتری می‌شـود. در ریلمی GT 6 نیز این میزان فـراتر از ۳.۷۵ درصد نمـی‌رود. هرچند وضـعیت در مورد بهترین گوشی سامـسونگ کاملا فرق دارد. استـفاده از وی پی ان در این گوشی باعث کاهـش ۱۰.۵۷ درصـدی عمر باتری می‌شود.


در شبکه های اجتماعی نوین اکسپو همراه ما باشید.

شبکه های اجتماعی نوین اکسپو

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی وب سایت با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید:

novinpay

خرید آنلاین وب سایت ۵ میلیون تومان طراحی وب سایت : اطلاعات کامل متنی: محصولات، خدمات، امکانات و ارتباطات نمایش

ادامه مطلب
بیمه اول نمایندگی حامد نظافت پور کد ۴۶۹۲۱۰۰۰۱

بیمه اول

بیمه اول نمایندگی حامد نظافت پور کد ۴۶۹۲۱۰۰۰۱ مشاوره و صدور انواع بیمه نامه     ارائه خدمات بیمه‌ای متنوع

ادامه مطلب