نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه املاک و مستغلات

نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه املاک و مستغلات چگونه است؟
نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه املاک و مستغلات

به گزارش نوین اکسپو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: سامانه املاک و مستغلات کشور از تاریخ سوم خرداد ماه به صورت رسمی در راستای بهبود وضعیت بازار اجاره و همچنین در جهت تسهیل و رفاه بیشتر متقاضیان مسکن در وزارت راه وشهرسازی رونمایی شد.

از آن تاریخ به بعد به گفته بسیاری از مستاجران این بازار در مقایسه با سال گذشته از وضعیت آرام تری برخوردار است.

این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن تهیه شده است: در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش. رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برا ی سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین.در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و ثبت قرارداد،

أخذ شناسه (کد) رهگیری بدون أخذ هزینه الزامی است.

در اولین گام شروع به کار این سامانه، امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده برای قرارداد اجاره ی مسکن در حالت یک به یک(یک مالک شش دانگ به یک مستاجر) به صورت برخط فراهم شده است.

مؤجر و مستاجر می توانند قرارداد اجاره ی واحد مسکونی مورد معامله ی خود را در این سامانه انجام داده و کد رهگیری و نسخه ی الکترونیکی آن را دریافت کنند.

در آینده ای نزدیک، هموطنان  این امکان را خواهند داشت. که انواع قراردادهای مربوط به املاک و مستغلات را به صورت مستقل و یا از طریق مشاورین املاک، در همین سامانه انجام دهند.

 

در شبکه های اجتماعی نوین اکسپو همراه ما باشید

شبکه های اجتماعی نوین اکسپو

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی وب سایت با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید:

novinpay

خرید آنلاین وب سایت ۵ میلیون تومان طراحی وب سایت : اطلاعات کامل متنی: محصولات، خدمات، امکانات و ارتباطات نمایش

ادامه مطلب
بیمه اول نمایندگی حامد نظافت پور کد ۴۶۹۲۱۰۰۰۱

بیمه اول

بیمه اول نمایندگی حامد نظافت پور کد ۴۶۹۲۱۰۰۰۱ مشاوره و صدور انواع بیمه نامه     ارائه خدمات بیمه‌ای متنوع

ادامه مطلب