وبلاگ

راهکارهای مؤثر برای کاهش استفاده از شبکه‌های اجتماعی

هفت راهکار برای کاهش استفاده از شبکه‌های اجتماعی
راهکارهای مؤثر برای کاهش استفاده از شبکه‌های اجتماعی

اگر به دنبال کاهش استفاده از شبکـه های اجتـماعی هستـید، در این مطلب به راهـکار ســاده ولی موثر برای انجـام این کار می‌پردازیم .

حذف آیکن شبکه های اجتماعی از هوم‌اسکرین

اولین کاری که باید انـجام دهید، حذف تـمام برنامـه‌های شبـکه‌های اجـتماعی از صـفحه اصـلی گوشی است. دلیلی منـطقی برای این کار وجـود دارد. بیـایید با خودمان صـادق باشیم، چند بار پیـش آمده که گوشی خود را برای انـجام کار مفیـدی مانند تکمیل وظیفـه‌ای برای مشتری برداشـته‌اید، اما در نهایت با ضربـه زدن روی یکی از برنامه‌های شبـکه‌های اجتـماعی که روی صفـحه اصلی قرار دارد، حواس‌تان پرت شـده است؟ شـاید این آیکون‌های برنامه جذابیت خاصی دارند که ما را به سـمت خود می‌کشانند. اگر این برنـامه‌های شبکه‌های اجتماعی به راحتی در صفحه اصلی در دسترس نباشند،

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن شبکه های اجتماعی

یکی از دلایل اصلی که باعث می‌شود دائماً برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی را چک کنید، نوتیفیکیشن‌هایی است که از آن‌ها دریافـت می‌کنید. این نوتیفیکیشن‌ها ممکن است در مورد ارسـال یک ویدیوی جـدید توسط یکی از دوستان‌تان یا آپلود یک ویـدیوی تازه از سـوی فرد مورد عـلاقه‌تان باشد. در هر صورت، وسوسه می‌شوید که آن‌ها را بررسـی کنید.

 

بدترین حالت این است که گاهـی اوقات ممکن اسـت برای ساعت‌ها درگیر هـمان برنامه شبکه‌های اجتماعی شوید، حتی اگر فقط برای پاسـخ دادن به پیامـی که دریافت کرده‌اید آن را باز کرده باشـید. برای جلوگیری از این اتفاق و کاهـش استفاده، بهتر است نوتیفیکیشن‌های شبکه های اجتماعی را غیرفعال کنید. به این ترتیب، دیگر هیچ نوتیفیکیشنی از این برنامه‌ها دریافت نخواهیـد کرد و وسـوسه بررسی آن‌ها را نخواهید داشت.

حذف اپ شبکه‌ های اجتماعی غیر ضروری

سال‌ها قبل فیسـبوک تنها شبکه اجتماعی مهم بود اما حالا تعـداد این اپ‌ها بسـیار زیاد شده است. لیست بلندبالایی از برنامه‌های شبـکه‌های اجـتماعی وجود دارد که می‌توانیـد روی گوشـی هوشـمند خود نصـب کنید. با این حال، همیشه به خاطر داشته باشـید که هرچه برنامـه‌های شبکه‌های اجتماعی بیشتری داشـته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که از کارتان منحرف شوید.

البته در ایران به دلیل محـدودیت‌های گسـترده، بسیاری از این شبـکه های اجتماعی کاربران زیادی ندارند و همچنان اینستـاگرام در رتبه اول محبـوبیت قرار دارد. اما در کل حتی اگر می‌خواهید به استـفاده از اینستاگرام ادامه دهید، بهـتر است سایر اپ‌های شبکه های اجتماعی که استفاده چندانی از آن‌ها ندارید را حذف کنید تا وقت شما کمتر هدر برود.

محدود کردن نرم‌افزاری زمان استـفاده از شبکه های اجتماعی

هم گوشی‌های اندرویدی و هم آیفون‌ها قابلیت محدودیت زمان استفاده از صفحه نمایش را ارائه می‌دهند که می‌توانید از آن برای محـدود کردن زمانی که در برنامه‌های شبکه های اجتماعی صرف می‌کنید، استفاده کنید. در آیفون، برای فعال کردن این مشخصه باید راهی تنظیمات شوید و سپس Screen Time و در نهایت App Limits را انتخاب کنید.

گزینه «Add Limit» را انتخاب کنید و سپس روی دسته‌بندی «Social» ضربه بزنید تا باز شود. تمام برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی را که می‌خواهید محدودیت زمانی برایشان اعمال شود انتخاب کنید و سپس روی «Next» ضربه بزنید. پس از آن، زمانی را که می‌خواهید به خود اجازه دهید از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی انتخاب‌شده استفاده کنید، تنظیم نمایید و گزینه «Block at End of Limit» را فعال کنید. سپس روی دکمه «Add» ضربه بزنید.

بعد از اینکه از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی انتخاب‌شده به مدت زمانی که برایشان تنـظیم کرده‌اید استفاده کنید، آن برنامـه‌ها به طور خـودکار قفل می‌شوند.

 

گوشی خود را در خارج از فضـای کاری قرار دهید

شاید این نکته خیلی ابتـدایی به نظر برسد، اما باور کنید، این راهـکار واقعا معجـزه می‌کند. به سادگی باید گوشی هوشمند خود را روی میز کارتان خـاموش نگه دارید. می‌توانید آن را در جایی دور از دسـترس خود و یا حتی بهتر، در اتاق دیگری قرار دهید.

استفاده از ScreenZen برای کاهش سـرعت بـارگذاری شبکه های اجتماعی

ScreenZen یک برنامه کنترل زمان استفاده از صفـحه نمایش است که قبل از باز شـدن برنامه‌های شما، یک زمان انتظار اضافه می‌کند.

بنابراین، پس از اینکه روی یک برنامه شبکه‌های اجتماعی ضربه می‌زنید، ScreenZen شما را مجبور می‌کند قبل از اینکه برنامه واقعاً باز شـود، مدت زمان مشخـصی را صبر کنید. این تأخـیر می‌تواند به شما کمک کند تا تمـایل مداوم خود برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی را کنترل کنید.

با دوستان خود در دنیـای واقـعی وقت بگذرانید

دلیل اصلی افزایش ناگهانی استفاده از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی این است که خودتان را به دنیای آنلاین محدود کرده‌اید.

شما فقط به دنبال این هستید که به صورت آنلاین دوست پیـدا کنید و از طریق پیام و تـماس ویدیویی با آن‌ها ارتبـاط برقرار کنید. ایـن کار نه تنها می‌تواند تأثیر منفــی بر مهارت‌های اجتمـاعی شما داشته باشد، بلـکه به سلامتی شما نیز آسیـب می‌زند.


در شبکه های اجتماعی نوین اکسپو همراه ما باشید.

شبکه های اجتماعی نوین اکسپو

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی وب سایت با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید:

novinpay

خرید آنلاین وب سایت ۵ میلیون تومان طراحی وب سایت : اطلاعات کامل متنی: محصولات، خدمات، امکانات و ارتباطات نمایش

ادامه مطلب
بیمه اول نمایندگی حامد نظافت پور کد ۴۶۹۲۱۰۰۰۱

بیمه اول

بیمه اول نمایندگی حامد نظافت پور کد ۴۶۹۲۱۰۰۰۱ مشاوره و صدور انواع بیمه نامه     ارائه خدمات بیمه‌ای متنوع

ادامه مطلب