۱۰ نکته برای حفظ امنیت در فضای مجازی

حفظ امنیت در فضای مجازی به معنای پیروی از روش‌های عجیب و غریب نیست.
۱۰ نکته برای حفظ امنیت در فضای مجازی

امنیت خود را در فضایی مجازی افزایش داد.

حفظ امنیت در فضای مجازی به معنای پیروی از روش‌های عجیب و غریب نیست. می‌توان از طریق ترفندهای کاربردی، امنیت خود را در فضایی مجازی افزایش داد.

اخیرا، بخش امنیت اطلاعات کشور آلمان، دفترچه‌ای با عنوان «استفاده بی‌خطر از اینترنت» را منتشر کرد. که حاوی ۱۰ ترفند کاربردی برای حفظ امنیت در فضای مجازی است.

نکته ۱: از نصب آخرین به‌روزرسانی برای مرورگر و سیستم عامل اطمینان حاصل کنید. در صورت عدم نیاز به افزونه‌های مرورگر، آن‌ها را ببندید.

نکته ۲: از طریق حالت خودکار، سیستم عامل و سایر برنامه‌ها را به آخرین نسخه، ارتقا دهید.

نکته ۳: برای مقابله با ویروس‌ها، از آنتی ویروس استفاده کنید. اگرچه بعضی از سیستم عامل‌ها، چنین خدماتی را به کاربران ارابه می‌دهند، اما بعضی از گزینه‌ها باید فعال شوند.

نکته ۴: برای سیستم عامل خود چندین حساب کاربری مختلف ایجاد کنید. سعی کنید به ندرت از حساب کاربری «مدیر» استفاده کنید.

نکته ۵: با رمزهای پیچیده و قدرتمند از تمامی حساب‌های کاربری خود محافظت کنید. حتی در صورت لزوم، از تائید هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید.

نکته ۶: مراقب ایمیل‌ و پیام‌های حاوی لینک باشید. این نوع پیام‌ها ممکن است. به بدافزارهایی مجهز باشند. که از کاربر داده جمع آوری کنند.

نکته ۷: حین دانلود فایل، مراقب برنامه‌های مدیریت دانلود باشید. اگر قصد دارید. تا برنامه‌ای را نصب کنید، بهتر است از سایت سازنده، فایل موردنظر خود را دانلود کنید. می‌توانید این قابلیت را در تنظیمات برنامه و در قسمت آنتی ویروس پیدا کنید.

نکته ۸: مراقب داده شخصی اشتراک‌گذاری شده باشید. این نوع داده‌ها را تنها به شکل رمزگذاری شده به اشتراک بگذارید.

نکته ۹: حین گشت‌و گذار دراینترنت، از اتصالات رمزگذاری شده استفاده کنید. شما می‌توانید آن را از طریق علامت قفل، سایر علامت‌های مشابه در کنار نوار آدرس مرورگر تشخیص دهید.

نکته ۱۰: از اطلاعات خود، نسخه پشتیبانی تهیه کنید. آن را روی حافظه ذخیره کنید.

 

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: