وبلاگ

کدام کشورها در صورت وقوع جنگ جهانی امن هستند؟

اگر جنگ جهانی سوم شروع شود، کدام کشورها امن هستند؟
کدام کشورها در صورت وقوع جنگ جهانی امن هستند؟

با بالا گرفتن اخبار شـروع جنگ جهانی سوم، این سوال وجود دارد که کدام کشورها در صورت وقوع جنگ امن هستند؟

خاورمیانه تا به امروز جنگ‌های بسیاری به خـود دیده که تازه‌ترین آن نبرد میان فلسطین با اسرائیل است.

بسیاری از مردم نگران آغاز جنگ جهانی سوم هستند و مدام درباره آن صحبت می‌کنند. یکی از سوالات مهمی که در این مقـطع زمانی باید به آن پاسخ داد این است: در صورت وقوع سـومین جنگ جهانی، کدام کشورهای دنیا امن هستند و از خطر آتش دشمن به دور خواهند بود؟

در این مقاله به معرفی امن ترین کشورهای جهان برای پناه گرفتن می‌پردازیم.

 

با امن ترین کشورهای جهان آشنا شوید.

 

۱. تووالو: این منطقه در دل اقیانوس آرام قرار گرفته و قبلا با نام جزایر الیس شناخته می‌شد. تووالو جایی بین هاوایی و استرالیا واقع شده و تنها ۱۱ هزار نفر جمعیت دارد.

۲. سوئیس: یکی از کشورهای صلح‌طلب و بی‌طرف که سابقه طولانی در دوری از هرگونه درگیری بین المللی دارد، سوئیس است. این کشور اروپایی از سال ۱۸۱۵ میلادی تا به امروز وارد هیچ جنگی نشده و همواره پرچم صلح را بر فراز این کشور می‌توان مشاهده کرد.

۳. آفریقای جنوبی:در صورتی که آتش جنگ جهانی سوم شعله‌ور شود به دلایل منابع غذایی متعدد، مقادیر زیاد زمین حاصل‌خیز و آب شیرین آفریقای جنوبی، می‌توانیم به این کشور پناه ببریم.

۴. نیوزلند: در فهرست صلح طلب ترین کشورهای جهان می‌توان نیوزلند را دید که در جایگاه دوم ایستاده است. این کشور جذاب به‌خاطر موضع‌گیری‌های غیرحزبی خـود مدت‌هاست درگیر هیچ جنگی نشده است.

۵. اندونزی: اندونزی سیاست‌های بی‌طرفانه‌ای در قبال سایر کشورها دارد. در واقع دولـت این کشور به‌صورت مستقل عمل کرده و تمام دغدغه آنها صلح جهانی است.

۶. ایسلند: از جمله صلح‌آمیزترین کشورهای جهان می‌توان به ایسلند اشاره کرد.وجود منابع دریایی و انرژی‌های تجدیدپذیر، نیاز به وابستگی را رفع می‌کند و این مکان را تبدیل به بـهشتی در موقع آغاز جهنم خواهد کرد.

۷. گرینلند: دورافتاده و کوهستانی بودن، دو ویژگی مهم این منـطقه به‌حساب می‌آیند. گرینلند از نظر سیاسی بی‌طرف است و به همـین دلیل مکانی آرام برای پناه گرفتن از جنگ محسوب می‌شود.

۸. فیجی: این کشور دورافتاده، جزیره‌ای واقع در جنوب غربی اقیانوس آرام است که فاصله‌اش با نزدیک‌ترین کشور به آن حدود ۴۳۵۰ کیلومتر خواهد بود.

۹. شیلی: شیلی یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی است و اگرچه ممکن است در آنجا احساس انزوا و تنهایی کنید، ولی زیرساخت‌های قوی و سطح دسترسی به فناوری‌های مدرن آن بالاست و نقطه امنی برای پناه بردن از شر جنگ به‌حساب می‌آید.

۱۰. بوتان: پس از این‌که در سال ۱۹۷۱ میلادی بوتان به سازمان ملل پیوست، بی‌طرفی خود را در قـبال هرگونه درگیری بین‌المللی اعلام کرد. با این اوصاف بوتان جزو صلح‌آمیزترین کشورهای جهان است.

۱۱. آرژانتین: می‌توان با قطعیت گفت که اگر جهان درگیر یک جنگ هسته‌ای شود، بهترین مکان برای زنده ماندن به‌حساب می‌آید.

۱۲. قطب جنوب: احتمال این‌که قطب جنوب با آن مناظر زیبا و زمین‌های یخی خود درگیر جنگ جهانی سوم شود، نزدیک به صفر است.

در شبکه های اجتماعی نوین اکسپو همراه ما باشید.

شبکه های اجتماعی نوین اکسپو

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: