وبلاگ

چالش های رقم نهایی افزایش دستمزد کارگران

دولت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را عنوان می‌کند، در حالی که عدد سبد معیشت کارگران، ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است/چالش های رقم نهایی افزایش دستمزد کارگران
رقم نهایی افزایش دستمزد کارگران

پیش بینی رقم نهایی افزایش دستمزد کارگران / اختلاف ۵ میلیونی درباره سبد معیشت

یک کارشناس بازار کار درباره سبد معیشت کارگران می گوید: دولت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را عنوان می‌کند، در حالی که عدد سبد معیشت کارگران، ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش نوین اکسپو به نقل از  اقتصادنیوز، یک کارشناس بازار کار اعتقاد دارد: دولت باید دست از لج‌بازی و مقاومت در خصوص افزایش دستمزد کارگران بردارد و واقعیت‌های شرایط اقتصادی کشور را بپذیرد و مسوولیت آن را قبول کند.

حمید حاج‌اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید: همان‌طور که می‌بینید، به روزهای آخر سال رسیدیم و تقریبا مذاکرات در نقطه آغاز است، چون دولت دیر شروع شده و حتی هنوز روی شاخصه‌ها، اجماعی بین کارگران، کارفرمایان و دولت وجود ندارد.

وی می‌افزاید: بر سر استخراج سبد معیشت کارگران با یکدیگر اختلاف جدی دارند و رقم‌هایی که دیدم، حدود ۵ میلیون تومان اختلاف جدی است. دولت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را عنوان می‌کند، در حالی که عدد سبد معیشت کارگران، ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

حاج‌اسماعیلی تصریح می‌کند: این فاصله بسیار زیاد است و تفاهم روی آن به راحتی صورت نخواهد گرفت و من فکر می‌کنم این چالش‌ها در روزهای آینده تکرار خواهد شد، بنابراین دولت باید دست از لج‌بازی و مقاومت در خصوص افزایش دستمزد کارگران بردارد و واقعیت‌های شرایط اقتصادی کشور را بپذیرد و مسوولیت آن را قبول کند.

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: