وبلاگ

بخوانید: پیش بینی قیمت طلا و سکه/بورس/دلار ۴ بهمن ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت طلا و سکه 4 بهمن 1401
پیش بینی قیمت طلا و سکه/بورس/دلار 4 بهمن 1401

پیش بینی قیمت دلار ۴ بهمن ۱۴۰۱

 

به گزارش نوین اکسپو به نقل از تجارت نیوز : دیروز روند قیمت دلار کاهش محدودی داشت؛ این آرامش نسبی در بازار ارز متاثر از سیگنال‌های شب گذشته رئیس کل بانک مرکزی است. هر چند اثر اخبار نامساعد بین‌المللی هنوز بر بازار باقی است اما رشد قیمت ارز تهران و بازارهای موازی فعلا متوقف شده است.

سخنان فرزین برای دومین بار از رسانه ملی، باعث شد بازار گمانه‌زنی‌های قیمتی برای ارز داغ شود و چند سیگنال مهم نیز برای بازار داشت؛ ایجاد سامانه «ناخدا» یا همان مرکز مبادله ارزی، افزایش سقف ارز توافقی از ۲۰۰۰ به ۵۰۰۰ هزار یورو، توسط صرافی‌های مجاز و ابراز امیدواری نسبت به مذاکرات سفرهای اخیر منطقه‌ای.

همه کاره ارز بانک مرکزی است

به نظر می‌رسد بانک مرکزی قصد دارد با اجرای برخی سیاست‌ها نظیر ممانعت صرافی‌ها از خرید و فروش ارز از صادرکنندگان که روز قبل در بخشنامه‌ای به صرافی ها اعلام کرد، کنترل شدیدتری بر بازار ارز داشته باشد.

کما اینکه این تاکتیکی تکراری است زیرا در روزهای پایانی آبان و روزهای ابتدایی آذر هم کمیته اقدام ارزی، به بانک مرکزی منتقل شد. تا بانک مرکزی همه‌کاره در بازار ارز شود.

امروز قیمت دلار تهران و بازارهای موازی در یک کانال و با اختلاف اندکی از یکدیگر معامله شد. دلار تهران در آخرین معامله نقدی با قیمت ۴۴ هزار و ۷۳۰ تومان معامله شد، دلار هرات به قیمت ۴۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید و سلیمانیه نیز ۴۴ هزار و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

نرخ درهم امارات امروز اندکی کاهش داشت و به قیمت ۱۲ هزار و ۳۹۰ تومان رسید.

 

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ بهمن ۱۴۰۱

 

روند صعودی قیمت طلا و سکه امروز با ریزش محدود قیمت دلار متوقف شد و در مسیر کاهشی قرار گرفت.

قیمت سکه که از ابتدای هفته هر روز تقریبا یک میلیون تومان گران شده بود امروز و در لحظه نگارش این گزارش نزدیک به یک میلیون تومان ریخت.

سخنان شب گذشته فرزین برای دومین بار از رسانه ملی، باعث شد بازار گمانه‌زنی‌های قیمتی بازار سرمایه داغ شود و چند سیگنال مهم نیز برای بازار داشت؛

ایجاد سامانه ناخدا یا همان مرکز مبادله ارزی، افزایش سقف دلار توافقی از ۲۰۰۰ به ۵۰۰۰ هزار یورو، توسط صرافی‌های مجاز و ابراز امیدواری نسبت به مذاکرات سفرهای اخیر منطقه‌ای.

دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی ۹۵۰ هزار تومان ریخت در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۲۴ میلیون و ۳۰۰هزار تومان معامله شد. قیمت، نوسان زیادی دارد و به نظر می‌رسد تا پایان آخرین معامله امروز روند کاهشی نرخ ادامه داشته باشد.

سکه بهار آزادی بیشترین سهم از کاهش قیمت را داشت و با ریزش یک میلیون و ۹۵ هزار تومانی با قیمت  ۲۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان در بازار معامله شد.

نیم سکه امروز ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت، ۹میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی ۳۰۰ هزار تومان ریخت و به قیمت ۵ میلیون تومانی شنبه برگشت. در روزهای گذشته این قطعه از سکه نسبت به سایر قطعات، فراز کمتری داشت.

 

پیش بینی بورس ۴ بهمن ۱۴۰۱

شاخص کل بورس تهران در روز دوشنبه با افزایش ۰٫۰۶ درصدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۳ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با نماگر اصلی ۰٫۵۳ افزایش یافت و به سطح ۵۲۲ هزار و ۷۰۰ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دوشنبه را ۱۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون و ارزش معاملات را ۹ هزار و ۲۸ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

نقشه سراسر سبز بازار سرمایه تا جایی ادامه داشت که نامه شورای رقابت به سرعت بین فعالان بازار دست به دست شد.

شورای رقابت در نامه به رئیس سازمان بورس کلیه محصولات ایران خودرو و ساپیا به جز هایما و تارا را انحصاری اعلام کرد. طبق این نامه خودروهای شاهین، دنا و پژو ۲۰۷ باید از بورس کالا خارج شود.

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: