وبلاگ

پیش بینی قیمت دلار، طلا و سکه/پیش بینی بورس دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت دلار دوشنبه 17 بهمن 1401
پیش بینی قیمت دلار، طلا و سکه/پیش بینی بورس

دیروز قرار بود مرکز مبادله ارز و طلا با عنوان ناخدا راه‌اندازی شود. اقدامی که در روزهای گذشته نهاد پولی کشور مانور زیادی روی آن داده بود، فعلا اجرایی نشده و مبادله در بازار ارز از ترس اقدامات انتظامی، در رکود است/پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ 

 

پیش بینی قیمت دلار ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / کشتی دلار فعلا ناخدا ندارد

به گزارش نوین اکسپو به نقل از   تجارت‌نیوز، بازار ارز با وجود تعطیلی ۳ روز گذشته، در التهاب اخبار نامساعد بین‌المللی و تلاش‌های بازارساز، امروز با روند نزولی محدودی باز شد. بازارساز در روزهای اخیر قد علم کرده و عرضه دلار را افزایش داده است.

اما با وجود سعی نهاد پولی کشور، قیمت دلار همچنان در محدوده مقاومتی ۴۰ هزار تومانی و در پله‌ دوم این کانال قرار دارد. به اعتقاد تحلیلگران بازار، کاهش محدود ۳۰۰ تومانی قیمت، روند نزولی قابل توجهی نیست.

از دیدگاه تکنیکالیست‌ها، قیمت دلار در کانال ۴۰ هزار تومانی کف‌سازی کرده و روند‌ روزهای اخیر، استراحت دلار در کانال مذکور است. در این شرایط هر خبری از ایران در عرصه بین‌المللی، می‌تواند این روند را بر مدار صعود یا نزول قرار دهد.

بانک مرکزی در روزهای گذشته، بر راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا برای مدیریت مستقیم معاملات ارز آزاد، مانور داد و مقرر بود امروز این سامانه راه‌اندازی شود تا امکان خرید ارز در ۳۸ مورد، برای امور خدماتی و غیر بازرگانی را فراهم آورد.

شورای پول و اعتبار در جلسه ۱۱ بهمن ماه امسال، مصوبه قبلی خود در خصوص بازار متشکل معاملات ارزی را اصلاح و آن بازار را در سطح توسعه‌یافته‌ای به عنوان «مرکز مبادله ارز و طلای ایران» ارتقا‌ داد. اما در حال حاضر خبری از سامانه مذکور نیست و فعالان بازار معتقدند، بانک مرکزی این ‌بار هم سعی دارد با خبردرمانی مانع افزایش قیمت دلار شود.

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

قیمت طلا و سکه با روند کاهشی طلای جهانی و دلار ریخت. این روند نزولی باعث شد قیمت سکه کانال عوض کند و طلا کاهش زیادی داشت. برخی فعالان بازار روند امروز را پایدار نمی‌دانند.

دیروز قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با ریزش طلای جهانی ریخت و بازیگران افزایشی را در شوک برد. در روزهای گذشته این روند کاهشی توسط کارشناسان پیش بینی نشده بود. امروز افزایشی‌های بازار معتقد بودند اگر قیمت دلار به کانال‌های بالاتر پیشروی کند اثر کاهشی طلای جهانی بر بازار داخلی تا حدودی خنثی می‌شود.

دیروز بخت با افزایشی‌های بازار یار نبود و هر دو فاکتور تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه روند نزولی داشتند. اگر چه کاهش قیمت دلار همانند طلای جهانی ۹۰ دلاری نبود؛ اما همین روند نزولی محدود اسکناس آمریکایی توانست قیمت سکه را تا یک میلیون تومان کاهش دهد.

کاهش قیمت طلای جهانی در حالی رخ داد که در روزهای گذشته برخی از تحلیلگران محدوده ۲ هزار دلاری را برای طلای جهانی پیش بینی کرده بودند.با این حال هر اونس طلا  روز گذشته به  ۱۸۶۴.۹۳ دلار رسید. این قیمت در مقایسه با عصر پنجشنبه بیش از ۹۰ دلار ریزش را نشان می‌دهد.

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / سرمایه سهامداران زیر تیغ شورای رقابت

در شرایطی که معاملات بورس تهران متعادل و امیدوارانه دنبال می‌شد،با انتشار دستور‌العملی از سوی شورای رقابت، بازار سرمایه در شوک فرو رفت. همزمان با انتشار این خبر کلیت بازار به یکباره سرخپوش شد و نماد‌های زیادی تا تشکیل صف فروش پیش رفتند.

در بازار یکشنبه شاخص کل بورس ۱۷ هزار و ۵۹ واحد ریزش کرد و معادل ۱٫۱۰ درصد عقب نشست تا به سطح یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحدی برسد.

شاخص هم‌وزن نیز به عنوان نماینده شرکت‌های کوچک و متوسط بازار، هفت هزار و ۴۰۵ واحد افت کرد و با ثبت کاهش ۱٫۵۲ درصدی به سطح ۴۸۰ هزار واحد رسید.

در روز یکشنبه بورس تهران شاهد معاملاتی به ارزش ۵ هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان بود. فرابورس هم معاملاتی به ارزش ۱۱ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان را تجربه کرد.

از این میزان اما تنها ۵ هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان سهم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی بوده است. با این حال همین مقدار معامله نیز نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته رشد نشان می‌دهد.

در معاملات یکشنبه اما به رغم رشد نسبی ارزش معاملات بازار سهام، پول حقیقی زیادی از بازار خارج شد. به عبارت بهتر، در این روز بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی رقم خورد که بی‌اعتمادی معامله‌گران نسبت به چشم‌انداز بازار سرمایه را نشان می‌دهد.

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: