وبلاگ

قیمت دلار،طلا و سکه/پیش بینی بورس امروز ۷ اسفند ۱۴۰۱ 

قیمت دلار امروز 7 اسفند 1401  هم در مسیر افزایشی قرار دارد. این اسکناس آمریکایی در روزهای گذشته چند کانال افزایش قیمت را تجربه کرده است.
قیمت دلار،طلا و سکه/پیش بینی بورس امروز 7 اسفند 1401 

قیمت دلار امروز ۷ اسفند ۱۴۰۱ چند پله افزایش قیمت را تجربه کرده و حالا وارد کانال جدید شده است، این در حالی است چشم‌اندازها نیز برای این اسکناس آمریکایی افزایشی به نظر می‌آید.

به گزارشنوین اکسپو به نقل از  تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز هم در مسیر افزایشی قرار دارد. این اسکناس آمریکایی در روزهای گذشته چند کانال افزایش قیمت را تجربه کرده است.

در حالی قیمت دلار مرکز مبادله ارز و طلا امروز تنها یک کانال افزایش قیمت را تجربه کرده که قیمت دلار در بازار آزاد چند پله افزایش را پشت سر گذاشته است. نرخ حواله دلار نیز امروز ۳۷ هزار و ۱۳۳ تومان است. قیمت دلار در صرافی‌ها نیز حالا وارد کانال ۵۵ هزار تومانی شده است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

امروز در بازارهای همسایه، قیمت دلار روند صعودی داشته است. دلار هرات خود را به کانال ۵۹ هزار تومانی نزدیک کرده و در حال معامله روی قیمت ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان است. در بازار سلیمانیه هم قیمت دلار وارد کانال جدید شده و حدود ۶۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت ارزهای خارجی

بررسی معاملات بازار ارز حاکی از رشد قیمت ارزهای بااهمیتی نظیر درهم و یورو است. قیمت درهم که طی روزهای اخیر روند صعودی پرشتابی را طی کرده امروز به خود را به کانال ۱۶ هزار تومان رسانده و با قیمت ۱۶ هزار و ۳۷۵ هزار تومان معامله می‌شود.

در همین حال قیمت یورو هم که طی روزهای اخیر به سرعت بالا رفته حالا به سطح ۶۳ هزار تومان رسیده و ۶۳ هزار ۶۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

فروش دلار دولتی که با راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا قرار بود به طور کامل متوقف شود از روز گذشته دوباره راه‌اندازی شده و مردم برای خرید آن مقابل صرافی‌ها صف می‌کشد.

این در حالی است که به نظر می‌آید با محدودیت ورود دلار از عراق تامین ارز نیز در کشور با مشکل مواجه است و مشخص نیست بانک مرکزی باید اسکناس ملزم برای این کار را از کجا تامین کند.

کارشناسان افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر را ناشی از تنگناهای سیاسی علیه ایران می‌دانند. این کارشناسان معتقدند اگر بهبودی در وضعیت روابط بین‌المللی ایران ایجاد نشود و در بحث برجام نیز گشایشی ایجاد نشود اقدامات داخلی چندان تاثیری بر کنترل قیمت ارز نخواهد داشت.

 

قیمت طلا و سکه امروز ۷ اسفند ۱۴۰۱

قیمت طلا و سکه امروز هم مطابق با با روزهای گذشته مسیری افزایشی را تجربه می‌کند. این دو فلز ارزشمند از روز گذشته تا به حال چند کانال افزایش قیمت را شاهد بوده‌اند.

قیمت طلا و سکه امروز هفتم اسفند ۱۴۰۱ باز هم در مسیری افزایشی قرار دارد. این دو فلز ارزشمند حالا بر روی قیمت‌های جدیدی هستند که همین اوایل سال حدس زدن آن سخت بود.  قیمت طلا ( ۱۸ عیار) تا لحظه تنظیم این گزارش وارد کانال جدید شده و به گرمی سه میلیون و ۱۰هزار تومان رسیده است.

سکه امامی

قیمت سکه امامی امروز به ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.این نوع سکه روز گذشته در کانال ۳۳ میلیون تومانی قرار داشت و از صبح امروز نیز چند کانال افزایش قیمت را تجربه کرده است.

سکه بهار آزادی

قیم سکه بهار آزادی نیز روندی افزایشی را پشت سر گذاشته و در حالی دیروز در کانال ۳۱ میلیون تومان قرار داشت که تا لحظه تنظیم این گزارش به ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

نیم سکه

قیمت نیم سکه نیز نسبت به روز گذشته دو کانال افزایش قیمت را تجربه کرده و حالا به قیمت ۱۹ میلیون تومان رسیده است.

ربع سکه

قیمت ربع سکه هم امروز شاهد رشد قیمتی بوده است. این سکه کوچک پرطرفدار در حالی یک کانال افزایش قیمت داشته که حالا به نرخ ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه گرمی

قیمت سکه گرمی که معمولا رشد کندتری نسبت به باقی انواع سکه دارد اکنون وارد کانال جدید شده و به قیمت ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

کارشناسان معتقدند قیمت طلا و سکه در مسیری قرار گرفته که پیش‌بینی آن را دچار مشکل کرده است. در حال حاضر این دو فلز ارزشمند تحت تاثیر قیمت دلار در بازار موازی هستند و مشخص نیست در کدام کانال توقف خواهند کرد.

همچنین تعداد دیگری از کارشناسان بازار را موثر از سیگنال‌های سیاسی می‌دانند، بانک مرکزی آمریکا در مدت اخیر به بانک‌های عراقی برای توزیع ارز فشار وارد کرده که همین موضوع باعث کسری ارز در ایران شده است.

اگر گشایشی در بحث برجام در ماه‌های آینده ایجاد نشود مشخص نیست این افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها در بازار طلا و سکه کجا متوقف خواهد شد.

 

پیش بینی بورس یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱

معاملات بورس در پایان روز شنبه نقشه بازار جذابی را برای سهامداران و فعالان اقتصادی به نمایش گذاشت. به نظر می‌رسد بالاخره توجه سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه جلب شده چرا که ورود پول حقیقی نیز در جریان دادوستد‌های روز شنبه رکورد دو ساله خود را شکست.

در پایان معاملات روز شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱، اتفاقی تاریخی برای بورس تهران رقم خورد. رشد ۴٫۹۶ درصدی شاخص کل، بیشترین میزان رشد این شاخص در میان تمام روزهای معاملاتی گذشته است.

از آن‌سو شاخص هم‌وزن نیز هم‌جهت با نماگر اصلی اما با قدرت کمتری رفتار کرد و با رشد ۴٫۵ درصدی به سطح ۵۲۵ هزار و ۶۳۳ واحدی رسید.

همچنین ورود پول افراد حقیقی در روز شنبه به بالاترین میزان در دو سال اخیر رسیده است. بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نشان از آن دارد که در جریان دادوستد‎های این روز، هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان پول به سهام وارد شده است.

از سوی دیگر اما ارزش معاملات همچنان زیر ۱۰ هزار میلیارد تومان نوسان می‌کند. در روز شنبه مجموع ارزش معاملات سهام و حق‌تقدم‌ها به محدوده هشت هزار و ۷۹۱ میلیارد تومان رسید.

مسیر هموار تکنیکالی شاخص تا سقف تاریخی

با رشدی که معاملات روز شنبه برای بازار سهام رقم زد، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در ارتفاعی قرار گرفت که آخرین بار، ۱۰ شهریور ۹۹ قرار گرفته بود.

در این بین و در مدت دو ساله از ریزش تاریخی بورس تهران، موج‌های صعودی که شکل گرفته بود هیچ زمان سقفی در این محدوده‌ها تشکیل نداده بود و عمدتا در ابرکانال‌های پیشین متوقف می‌شد.

در حال حاضر تنها سقفی که به عنوان محدوده مقاومتی پیش روی شاخص قرار گرفته است، قله معروف در محدوده دو میلیونی قرار دارد.

با این حال موانعی ممکن است پیش روی بازار شکل گیرد. مطابق مصوبه و موافقت جلسه یک اسفند ۱۴۰۱ عرضه سهام دولت در چهار شرکت از جمله فولاد مبارکه توسط سازمان خصوصی سازی و از مجرای بازار سرمایه انجام خواهد شد.

گفتنی است در مجموع به ارزش کل پایه ۱۲۶ هزار میلیارد تومان قیمت­‌گذاری شد. سازوکار مبهم عرضه سهام دولت در این حجم ابعاد ممکن است برای رشد بازار خطرساز شود.

پیش‌بینی بورس یکشنبه

به نظر می‌رسد در حال حاضر نظر اکثر سهامداران و فعالان بازار سرمایه بر همگرایی میان بازار ارز و بورس تهران است. بر همین اساس انتظارات شکل گرفته موجب تداوم تقاضا مادامی که بازار ارز صعودی دنبال می‌شود، خواهد شد.

گرچه این دیدگاه کوتاه‌مدت است و برخی از کارشناسان عقیده دارند بورس تهران مسیر طولانی تا تطابق خود با قیمت‌های فعلی دلار که به بیش از ۵۶ هزار تومان رسیده است، دارد.

بر همین اساس انتظار می‌رود بازار یکشنبه نیز با موج تقاضا همراه باشد و نقشه بازار مجددا به رنگ سبز درآید.

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: