این مدت طولانی برای تجزیه هر یک از این کیسه های پلاستیکی منجربه نابودی محیط زیست می شود، بنابراین باید در جستجوی کالای جایگزینی بود تا از این آسیب جدی که به محیط زیست و حیوانات وارد می شود جلوگیری کند.

امروزه ساک پارچه ای تبدیل به جایگزین مناسب، کیسه های پلاستیکی شده است.

نه تنها مزایای بسیار بیشتری برای مشتریان دارد، بلکه دوستدار محیط زیست نیز می باشد.

از همین جهت ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با تاثیر ساک پارچه ای بر محیط زیست برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم.

با توجه به افزایش مشغله کاری افراد و مسافت دور مراکز خرید به محل زندگی آن ها، اغلب تمایل دارند تمام محصولات مورد نیاز خود را به صورت یک جا خریداری نمایند،

این امر حجم زیادی از نایلون ها را در دست مشتری قرار می دهد که هر یک از آن ها می تواند خطر بزرگی برای محیط زیست داشته باشد.

شاید با خود بگویید می توان از این نایلون ها به عنوان کیسه زباله استفاده کرد اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید بعد از رها کردن این کیسه ها در محیط زیست چه اتفاقی رخ می دهد؟

بهناز شهبازی

 

تاثیر ساک پارچه ای بر کاهش آلودگی هوا

در این مقاله جا دارد علاوه بر تاثیر ساک پارچه ای بر محیط زیست به تاثیر آن بر کاهش آلودگی هوا نیز اشاره نمود،

طبق تحقیقات صورت گرفته کیسه های پلاستیکی و نایلونی بیشترین پتانسیل را برای پدیده گرم شدن جهان ایجاد می کنند.

همچنین به دلیل ساخته شدن کیسه های پلاستیکی از مواد پلی اتیلن، این کیسه ها تا مدت ها در محیط زیست باقی می ماند و از خود گاز های کربن تولید می کنند که موجب آلودگی شدید هوا می شود، بنابراین استفاده از ساک پارچه ای که قابل بازیافت هستند و از مواد خطرناکی تولید نمی شوند موجب

هوا شده و به داشتن هوای پاک و محیط زیست زیبا کمک می کند.

با توجه به آگاهی اغلب مردم از تاثیر ساک پارچه ای بر محیط زیست، استفاده از ساک پارچه ای به جای کیسه های نایلونی در اغلب کشور ها فرهنگ سازی شده است به صورتی که برای تحقق این امر قانونی وضع کرده اند که به ازای هر کیسه پلاستیکی مبلغی را از مردم دریافت نمایند.

 

در حالی که ساک های پارچه ای را به صورت کاملا رایگان در اختیار مردم کشورشان قرار می دهند. مردم کشور ما نیز اگر از تاثیر ساک پارچه ای بر محیط زیست، مزایای تبلیغاتی و کاربرد آن برای حمل و جابه جایی انواع کالا ها در سایز ها و وزن های گوناگون مطلع باشند هرگز به سراغ کیسه های پلاستیکی نخواهند رفت.

برای تمامی افرادی که دوستدار محیط زیست و جانوران هستند استفاده از ساک پارچه ای بهترین انتخاب است، ساک های پارچه ای به علت ماندگاری بالا و تجزیه پذیری در محیط زیست جایگزین بسیار خوبی برای ساک ها و پاکت های نایلونی می باشند.

از مزیت های عمده ساک های دستی سوزنی می توان به ضریب مصرف این محصولات اشاره کرد، که به طور متوسط در دنیا به صورت ضریب ۱۱ محاسبه شده است.

به عبارتی پیش بینی می شود که هر ساک دستی سوزنی پیش از معدوم و بازیافت شدن معمولا ۱۱ بار مورد استفاده قرار می گیرد،

در صورتی که کیسه های پلاستیکی ضریب مصرف ۱ دارند. ضریب مصرف آن چنان که پیشتر مورد اشاره قرار گرفت از دیدگاه بازاریابی و تبلیغات نیز از اهمیت شایانی برخوردار است.