وبلاگ

قیمت دلار، طلا و سکه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲

پیش بینی قیمت دلار 19 شهریور 1402
علت کاهش قیمت طلا و سکه 19 شهریور

قیمت طلا و سکه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / افزایش لاک‌پشتی قیمت‌ها در بازار طلا

قیمت طلا و سکه در شروع سومین هفته شهریور همانند بیشتر روزهای هفته گذشته، حرکت آرام افزایشی را در پیش گرفت. این در حالی است که قیمت انس جهانی همچنان نزولی است و بازار طلای داخلی دنباله‌رو افزایش محدود قیمت دلار است.

به گزارش نوین اکسپو به نقل از  تجارت‌نیوز امروز ۱۸ شهریور قیمت طلا و سکه در روندی متوازن، در مسیر افزایشی و با نوسان محدود قرار گرفته‌اند. این بازار به تبعیت از افزایش ۱۵۰ تومانی قیمت دلار نوسانات رو به بالا دارد و تنها قطعه‌ای که بدون تغییر قیمت معامله شد، همان سکه‌ گرمی است.

این قطعه در نخستین روز هفته گذشته وارد کانال ۶ میلیونی شد و همچنان بدون تغییر در این محدوده باقی مانده است.

قیمت دلار، طلا و سکه 19 شهریور 1402

در حالی که معامله‌گران بازار فلز زرد ماه‌های محرم و صفر را به شکل سنتی، رکودی‌ترین ماه‌های هر سال برای این بازار می‌دانند؛ به نظر می‌رسد با نزدیکی به پایان ماه‌های مذکور و اتمام تابستان، باید در انتظار رشد تقاضا در بازار طلا باشیم.

 

قیمت دلار ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / اثر معکوس اخبار بر قیمت دلار

با شروع سومین هفته شهریور قیمت دلار با افزایش ۲۰۰ تومانی با رقم ۴۹ هزار و ۸۰۰ تا ۸۵۰ تومانی معامله شد.

نزدیکی به کریدور ۵۰ هزار تومانی این گمانه را به وجود آورده که قیمت دلار حرکت آهسته و پیوسته صعودی خود را آغاز کرده است. کارشناسان اقتصادی همواره به اثر افزایشی تقاضا بر بازار ارز در نیمه دوم سال جاری تاکید می‌کنند. به اعتقاد آنها رشد تورم و نقدینگی در نیمه دوم سال در قیمت دلار نمود پیدا می‌کند.

این در حالی است که به گفته آنها از پرش‌های قیمتی در صورتی که اخبار خاصی روانه بازار نشود نیز خبری نیست. آنها روندی آهسته و پیوسته در نیمه بالایی کریدور ۵۰ هزار تومانی را برای دلار پیش‌بینی می‌کنند.

امروز محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن ابراز خرسندی از جایگزینی دینار به جای دلار و یورو، در پیامی از همه دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان اربعین و از مدیریت مدبرانه مسئولان ارزی بانک مرکزی، تشکر کرد.

طبق اعلام رئیس بانک مرکزی، دلار از مبادلات غیرتجاری و سیاحتی در ایام اربعین حذف شد. سیاستی که بانک مرکزی قصد دارد در مبادلات مالی سایر کشورهای منطقه اعمال کند. در حالی که انتظار می‌رفت با حذف تقاضای دلار اربعین، قیمت این اسکناس ثابت بماند با این وجود قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی در حال پیشروی است.

سرکشی دلار در نیمه دوم سال؟

در همین راستا برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه با نزدیکی به انتهای تابستان دلار سرکش‌تر می‌شود به تجارت‌نیوز گفت: «در حال حاضر دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی نزدیک شده و سیاست‌های سیاست‌گذار نیز تایید می‌کند که دستش بسته است.»

وی با بیان اینکه سیاست‌گذار در حال عقب‌نشینی از دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است، خاطرنشان کرد: «هر چند من این اقدام را با لحاظ‌کردن سیاست‌های حمایتی از دهک‌های آسیب‌پذیر، درست می‌دانم اما وقتی سیاست‌گذار در این بازه زمانی در حال عقب‌نشینی است، نشان‌دهنده دست خالی نهاد تصمیم‌گیر است.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی ورود می‌کند، افزود: «اگر قیمت در کریدور بالاتر تثبیت شود، این شروع یک روند صعودی جدید است.»

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارزش ذاتی دلار در حدود ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان است، خاطرنشان کرد:« امیدوارم که این سیاست عقلانی حذف ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی با عدم سرکوب قیمت دلار همراه شود؛ سیاست‌گذار اجازه حرکت آرام به سمت ارزش ذاتی دلار را بدهد تا فنر این اسکناس فشرده‌تر نشود و شاهد سقف جدید در نیمه دوم سال نباشیم.»

حق‌شناس در ادامه گفت: «اگر سیاست‌گذار اصرار بر سرکوب قیمت دلار داشته باشد متاسفانه ما در نیمه دوم سال سقف جدیدی برای این اسکناس خواهیم داشت.»

وی خاطر نشان کرد: «فکر می‌کنم آٰرام آرام باید شاهد ورود دلار به کریدور ۵۰ هزار تومان باشیم و شاید در هفته جاری، با توجه به اینکه تقاضای دلار به خاطر مسافرت‌های آخر تابستان مقداری تشدید شده، این اتفاق بیفتد.»

پیش بینی قیمت دلار در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲

در شبکه های اجتماعی نوین اکسپو همراه ما باشید

شبکه های اجتماعی نوین اکسپو

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: