وبلاگ

قیمت دلار، طلا و سکه ۷ آذر ۱۴۰۲

قیمت دلار ۷ آذر ۱۴۰۲ / دلار با نوسان محدود بالانس شد.
قیمت دلار، طلا و سکه ۷ آذر ۱۴۰۲/ دوشنبه

قیمت طلا و سکه ۷ آذر ۱۴۰۲ / به هم‌ ریختگی روند بازار طلا همزمان با رشد دلار

بازار طلا روز گذشته ریتم یکدستی نداشت. با وجود اینکه روند فاکتورهای اساسی تعیین قیمت طلا و سکه در بازار داخلی افزایش داشت اما طلا کاهش محدودی داشت و سکه تنها در برخی قطعات رشد قیمت داشت.

به گزارش نوین اکسپو به نقل از  تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه دیروز روند یکدستی نداشت و در بیشتر قطعات سکه قیمت روند خنثی داشت و در نهایت با قیمت روز یکشنبه معامله شدند. ثبات نسبی در بازار طلا در حالی رخ داد که قیمت دلار افزایش محدودی داشت.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

فعالان بازار طلا معتقدند این بازار از ثبات نسبی خوبی برخوردار است و روند تقاضا در بازار طلا تغییری نکرده است.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، انس جهانی طلا با کاهش نسبت به آغاز معاملات هفتگی با قیمت ۲۰۰۹ دلار در حال معامله است. به نظر می‌رسد موضوع درگیری‌های حماس و اسرائیل که در روزهای نخست، اثر صعودی بر بازارهای جهانی داشت، تاثیرگذاری خود را بر بازارهای مالی از دست داده است و بازارهای مالی در انتظار اخبار مربوط به آتش‌بس هستند.

راه بازار سکه از طلا جدا شد

دیروز ششم آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی افزایش ۹۷ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۹۹ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته نیم‌سکه بدون تغییر و با قیمت‌های روز یکشنبه در قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه تنها قطعه افزایشی دیروز بود و با رشد ۵۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با رشد ۵۰ هزار تومانی روی قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی ایستاد.

رشد حباب سکه گرمی در افت سایر قطعات

روز دوشنبه قیمت طلا برخلاف رشد محدود سکه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش هفت هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۵۵۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش سه هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۳۷ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز کاهش داشت و به دو میلیون و ۴۰۵ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب تمام قطعات سکه غیر از سکه گرمی کاهش داشت. حباب سکه‌‌ امامی ۸۲ هزار تومان، سکه بهار ۶۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۹۱ هزار تومان و ربع سکه ۴۵ هزار تومان کاهش داشت. حباب سکه گرمی افزایش ۲۷ هزار تومانی داشت.

قیمت دلار ۷ آذر ۱۴۰۲ / دلار با نوسان محدود بالانس شد.

قیمت دلار روز گذشته با نوسان محدودی افزایشی شد. از ابتدای هفته این اسکناس یک روز در میان با افت و خیز ۲۰۰ تومانی معامله شد. کارشناسان اقتصادی تلاش افزایشی‌های بازار را در رونددهی به بازار ارز دیروز موثر می‌دانند.

 قیمت دلار روز گذشته افزایش ۲۰۰ تومانی داشت و با رقم ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد. معامله‌گران و کارشناسان اقتصادی همواره بر اقدامات سیاست‌گذار برای ماندن دلار در محدوده‌ای مشخص هم عقیده‌اند. آنها می‌گویند سیاست بانک مرکزی تلاش برای ثبات در بازار ارز است.

پیش از این نوسانگیری بازارساز از قیمت دلار همواره مطرح شده است. معامله‌گران، بانک مرکزی را یکه‌تاز بازار ارز می‌دانند و معتقدند بیشترین منفعت از فریز ارزی نصیب تصمیم‌گیرندگان بازار ارز می‌شود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند سیاست‌گذار تاکنون توانسته با موج‌سواری بر اخبار، قیمت دلار را کنترل کند. اما آنها این سیاست‌ را تکراری و با اثرگذاری مقطعی توصیف می‌کنند. تحلیلگران بازارهای مالی نقش تورم را در رونددهی به قیمت دلار قطعی می‌دانند.

آنها می‌گویند، تنها راه چاره برای کاهش واقعی قیمت این اسکناس کاهش حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی و برقراری مناسبات در سطح عالی اقتصاد با سایر کشورهای دنیا از سوی بانک مرکزی و دولت است؛ آن زمان است که می‌توان قیمت دلار را در محدوده متعادل‌تری نگه داشت.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۸۰۶ تومان عرضه شد و ۱۷ تومان کاهش داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۳۸ هزار و پنج تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین معامله روز گذشته قیمت اسکناس یورو تغییر قیمتی محسوسی نداشت و با قیمت ۵۵ هزار تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۵ هزار و ۷۰۶ تومان تعیین شد و ۷۱ تومان کاهش داشت. یوروی حواله نیز ۶۴ تومان کاهش داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۵۵۱ تومان قیمت‌گذاری شد.

دیروز درهم امارات ۲۰ تومان افزایش قیمت داشت و با رقم  ۱۳ هزار ۸۷۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۳۴۸ تومان تعیین شد و پنج تومان کاهش داشت، اسکناس درهم نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۱۱ هزار و ۳۸۳ تومان عرضه شد.

در شبکه های اجتماعی نوین اکسپو همراه ما باشید.

شبکه های اجتماعی نوین اکسپو

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: