وبلاگ

قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۱۹ آذر۱۴۰۲

امروز یک‌شنبه 19 آذر، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روند یکسانی ندارند. 
قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۱۹ آذر ۱۴۰۲

قیمت دلار امروز ۱۹ آذر ماه هم مانند روزهای گذشته در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان بود.

اما سرنوشت دلار چیست و قیمت این اسکناس به چه سمتی می‌رود؟

به گزارش نوین اکسپو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان بود که نسبت به روز گذشته افزایش ۱۰۰ تومانی را ثبت کرده است. قیمت دلار فردایی هم در بازار حدود ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان است که نشان می‌دهد بازار میل به افزایش قیمت دارد.

قیمت دلار هرات هم امروز ۱۹ آذر ماه به ۵۰ هزار و ۲۴۰ تومان رسیده که نسبت به روزهای قبل تغییر چندان زیادی ندارد.

در مجموع فعالان بازار ارز می‌گویند این روزها بازار در حالت سکون است و قیمت دلار در یک محدوده معین در نوسان است. این ثبات قیمتی در حالی است که بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار در آذر ماه منتظر افزایش قیمت دلار بودند. چراکه با افزایش تقاضا در آخرین ماه سال میلادی، قیمت دلار باید روند افزایشی پیدا می‌کرد.

برخی از کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که ممکن است قیمت دلار در روزهای آینده کاهشی شود و حتی به کانال ۴۷ هزار تومان هم برسد. از آن جمله برزو حق‌شناس، کارشناس اقتصادی پیش بینی کرده احتمالا قیمت دلار در روزهای آینده کاهش داشته باشد. این کارشناس گفته این احتمال وجود دارد که در هفته‌های آتی شاهد ورود قیمت دلار به سمت محدوده ۴۷ تا ۴۸ هزار تومانی باشیم. اگر چنین شود، این رخداد می‌تواند نشانه و سیگنال شروع رشد قوی دلار باشد. با توجه به مفروضات بنیادی در بلندمدت، انتظار رشد قیمت دلار و نزدیک شدن به سقف کریدور ۵۰ هزار تومان را دارم.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۹ آذر ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه امروز نوساناتی را تجربه کرد؛ به گونه‌ای که طلای ۱۸ عیار، مثقال طلا و سکه امامی روند افزایشی دارند اما سکه بهار آزادی کاهشی است. دیگر قطعات سکه نیز ثبات قیمت را تجربه کرده‌اند. امروز دلار افزایشی و انس کاهشی است.

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با شش هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۷۵ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۲۹ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان است؛ حدود ۸۱ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز در همین ساعات، سکه امامی در همین ساعات، ۲۹ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۲۳ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۸۱۲ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۳۹ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۴۸۶ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۳۰ هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و ۸۹۳ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه نیز با حدود ۲۰ هزار تومان افزایش، روی سه میلیون و ۳۹۷ هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود هشت هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و ۳۹۴ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز ربع سکه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود چهار هزار تومان افزایش، دو میلیون و ۷۶۸ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۲۵ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

این روزها تداوم رکود در بازار طلا، در کنار نوسانات محدود بازار ارز و آرام شدن بازار طلا در مقایسه با روند افزایشی روزهای گذشته باعث شده است که تغییرات در قیمت طلا و سکه محدود باشد. ضمن اینکه بار دیگر، تفاوت‌هایی در جهت نوساناتی قیمتی خانواده طلا و سکه دیده می‌شود.

در همین راستا محمد کشتی‌آرا فعال و کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به نوسانات روزهای گذشته انس جهانی طلا به تجارت‌نیوز گفت: «رشد قیمت انس طلا بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی اثر صعودی می‌گذارد، اما پس از بازگشت طلا به کانال نزولی، بازار داخلی نیز افت داشت.» وی اضافه کرد: «قیمت طلا و سکه با توجه به شرایط با ثبات قیمت دلار نوسان چشمگیری ندارد و به نظر می‌رسد در  هفته جاری این روند در بازار فلز زرد حفظ شود.

 

در شبکه های اجتماعی نوین اکسپو همراه ما باشید.

شبکه های اجتماعی نوین اکسپو

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: