وبلاگ

قیمت دلار، طلا و سکه، خودرو ۹ مرداد ۱۴۰۲

در نوین اکسپو بخوانید: قیمت دلار، طلا و سکه، خودرو 9 مرداد 1402
قیمت دلار، طلا و سکه، خودرو 9 مرداد 1402

قیمت دلار ۹ مرداد ۱۴۰۲ / سیاستگذار از نوسان قیمت ارز سود می‌برد؟

دیروز قیمت دلار با نوسان کاهشی روبرو شد و یک کانال عقب‌نشینی کرد. معامله‌گران می‌گویند کسانی که در روزهای‌ گذشته از ترس افزایش قیمت، دلار خریدند متضرر شده‌اند و بازارساز از این نوسانات محدود در بازار ارز منتفع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز دیروز قیمت دلار ۴۰۰ تومان ارزان شد. این کاهش قیمت، دلار را وادار به عقب‌نشینی در کانال ۴۸ هزار تومانی کرد. در آخرین معامله روز گذشته این اسکناس با قیمت ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد.

روز گذشته، غیر از اخبار مربوط به شکایت ایران از کره جنوبی در خصوص منابع ارزی بلوکه شده کشور، بازار ارز سیگنالی دریافت نکرد. تحلیلگران بازارهای مالی نیز اثر اخبار غیراقتصادی را کم‌دوام و زودگذر می‌دانند. آنها می‌گویند بازار نسبت به پالس‌های غیراقتصادی خنثی شده و در انتظار تعیین تکلیف اخبار و شایعاتی است که در ماه‌های گذشته، سیاستگذار برای مهار بازار ارز از آن بهره برده است.

کارشناسان اقتصادی نیز تاکید می‌کنند که این نوسان‌های محدود در کانال‌های قیمتی مشخص موقتی است. زیرا در پایان ۶ ماهه اول سال و پایان شهریور، کسری بودجه تشدید می‌شود و متغیرهای بنیادی کسری بودجه، اثر خود را نشان می‌دهند و تزریق ارز هم نمی‌تواند دلار را به کانال پایین هدایت کند.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز هشتم مرداد، قیمت اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۸۹ تومان عرضه شد و ۱۰ تومان افزایش داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار افزایش با رقم ۳۷ هزار و ۵۳۵ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین معامله دیروز، یورو در بازار آزاد با کاهش ۳۵۰ تومانی یک پله عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۵۳ هزار و ۷۷۲ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با کاهش ۸۰ تومانی با قیمت ۴۵ هزار و ۴۸۳ تومان رسید. یوروی حواله نیز با ۱۲۰ تومان کاهش قیمت با رقم ۴۱هزار و ۳۴۸ تومان عرضه شد.

درهم امارات در آخرین معامله دیروز با رقم ۱۳ هزار و ۴۲۰ تومان معامله شد و کاهش ۴۰ تومانی داشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۲۰ تومان مبادله شد و دو تومان افزایش داشت. اسکناس درهم نیز با ۱۰ تومان افزایش با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۲ تومان عرضه شد.

قیمت طلا و سکه ۹ مرداد ۱۴۰۲ / سکه به کف کانال ۲۸ میلیونی برگشت

روز گذشته قیمت طلا و سکه متاثر از کاهش ۴۰۰ تومانی دلار، ارزان شد. این روند را معامله‌گران، استراحت بازار پس از یک هفته افزایش قیمت تعبیر می‌کنند. دیروز سکه امامی پرچمدار بیشترین کاهش در قطعات سکه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز دیروز قیمت دلار یک کانال عقب‌نشینی کرد و قیمت طلا و سکه را نیز با خود همراه کرد. با این وجود برخی از قطعات سکه باثبات ماندند. فعالان بازار این کاهش را استراحت بازار توصیف کردند.

گفتنی است دیروز و امروز بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته میلادی قرار دارند و قیمت طلای جهانی با رقم ۱۹۵۹ دلاری ثابت است.

استراحت نیم‌ و ربع سکه در کاهش قیمت

دیروز هشتم مرداد قیمت سکه امامی با کاهش ۲۹۸ هزار تومانی به کف کانال ۲۸ میلیونی برگشت. این قطعه در نهایت با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۹ هزار تومان مبادله شد. دیروز قیمت سکه بهار کاهش ۱۲۰ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌سکه و ربع سکه تغییر قیمت نداشتند و با همان ارقام روز شنبه معامله شدند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شدند.

دیروز سکه گرمی ۵۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه با قیمت ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

حباب نیم‌سکه ۴ میلیونی شد

روز گذشته قیمت طلا نیز کاهشی بود. هر مثقال طلا با ۷۰ هزار تومان افت، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۶ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۹۵ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه روند متوازنی نداشت. سکه امامی و گرمی به ترتیب کاهش حباب ۱۵۵ هزار تومانی و ۳۲ هزار تومانی داشتند. سایر قطعات سکه نیز افزایش حباب داشتند. حباب سکه بهار  ۴۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۷۳ هزار تومان و ربع سکه ۳۶ هزار تومان افزایش داشت.

قیمت خودرو امروز ۹ مرداد ۱۴۰۲/ افزایش سردرگمی در بازار!

قیمت خودرو امروز ۹ مرداد ۱۴۰۲ پس از یک صعود عجیب دوباره آرام گرفت. اکثر محصولات نوسانی نداشتند و تعداد اندکی، افت و خیز بسیار کمی را تجربه کردند. در حال حاضر بیشتر فعالان بازار در سردرگمی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز ۹ مرداد ۱۴۰۲ پس از یک روز پرتلاطم، دوباره آرام گرفت. بسیاری بر این باور بودند که بازار خودرو پس از رشدی که روز گذشته تجربه کرد، یک روند صعودی دیگری را آغاز کرده که با ثبات قیمتی که امروز اکثر محصولات داشتند، ثابت شد این سناریو محلی از اعراب ندارد.

افزایش قیمتی که بازار روز گذشته شاهد آن بود را می‌توان ناشی از افت پیوسته نرخ‌ها طی روزهای گذشته دانست. به نوعی بازار نیاز به استراحت و تعدیل قیمت‌ها پیدا کرده بود و با افزایش روز یکشنبه و ثبات قیمتی در چند روز بعدی، می‌تواند تا حد بسیاری این نیاز بازار را برطرف سازد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز نیز روند با ثباتی را طی کرد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی امروز در اغلب موارد با ثبات دیده می‌شود. همچنین تعداد بسیار کمی از محصولات، افزایش یا کاهش بسیار اندکی را تجربه کردند.

کوئیک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های ارزان قیمت بازار به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته حدود یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به نرخ ۳۴۹ میلیون تومان رسیده است.

شاهین G لوکس‌ترین خودوری تولیدی سایپا محسوب می‌شود که از آغاز بازار بر خلاف کوئیک S، با کاهش یک میلیون تومانی خود را به قیمت ۵۵۴ میلیون تومان رساند.

سمند سورن پلاس که رکورددار افزایش قیمت طی یک روز گذشته بود، تنها توانست با پنج میلیون تومان صعود، به نرخ ۵۶۵ میلیون تومان معامله شود.

پژو ۲۰۷i دنده دستی که روز گذشته حدود هفت میلیون تومان افزایش قیمت تجربه کرده بود، امروز ۴ میلیون تومان کاهش داشته و به قیمت ۶۲۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

وضعیت قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به داخلی‌های بازار، بسیار آرام‌تر است؛ طوری‌که اکثر محصولات در ثبات کامل به سر می‌برند و برخی دیگر، افزایش اندکی تجربه کردند.

جک J4 آپشنال جزو ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی بازار دسته بندی می‌شود که برخلاف افزایش ۱۵ میلیونی روز گذشته، امروز تغییری نداشت و به قیمت ۷۳۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

آریزو ۵IE توربوشارژ جدید از سدان‌های مونتاژی مدیران خودرو بوده که پس از ۳۵ میلیون تومان صعود قیمتی در روز گذشته، امروز تصمیم به تغییر قیمت نداشته و با همان نرخ یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومانی معامله ‌می‌شود.

تیگو ۷IE با مدل ۱۴۰۲ از کراس‌اوورهای مدیران خودرو، امروز حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و به نرخ یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان رسیده است.

هایما S5 دنده اتوماتیک نیز که جزو معدود خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود، با ۲۰ میلیون تومان افزایش نرخ نسبت به روز گذشته، به نرخ یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اما رکورددار افزایش قیمت‌ها مربوط به فیدلیتی پرایم ۵ نفره بوده که از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای بهمن موتور نیز به شمار می‌رود. این خودرو امروز با ۳۰ میلیون تومان رشد قیمت توانست به مبلغ یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان معامله شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

براساس پیش‌بینی ابتدای هفته تجارت‌نیوز، احتمالاً نوسان چشم‌گیری حداقل تا یک ماه آینده در بازار خودرو صورت نگیرد و همچنان فضای سردرگمی بر بازار حاکم باشد.

البته باید در نظر داشت که سرعت گرفتن واردات خودرو، تغییر ناگهانی نرخ ارز و افزایش تقاضا در بازار، می‌تواند این پیش‌بینی را زیر سوال برده و نوسانات قیمتی را بیشتر کند.

 

در شبکه های اجتماعی نوین اکسپو همراه ما باشید

شبکه های اجتماعی نوین اکسپو

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: