وبلاگ

بخوانید: پیش بینی قیمت دلار، طلا و سکه، بورس سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

مصوبه جدید طلایی برای مهار قیمت در بازار فلز زرد سه شنبه 11 بهمن 1401
قیمت دلار، طلا و سکه، بورس سه شنبه 11 بهمن 1401

پیش بینی قیمت دلار ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

 

قیمت طلا و سکه دیروز در ۲ مسیر متفاوت قرار گرفت. بازار سکه از افزایش محدود قیمت دلار تبعیت کرد و قیمت طلا نیز از مصوبه جدید نهاد پولی کشور برای تسهیل واردات. امروز بازار فلز زرد روند پرنوسانی داشت.

به گزارش نوین اکسپو به نقل از  تجارت‌نیوز روند قیمت طلا و سکه در نخستین ساعت معاملاتی امروز، با روند افزایشی آغاز شد اما در میانه روز روند قیمت سکه از بازار دلار تبعیت کرد و قیمت طلا نیز متاثر از مصوبه روز گذشته بانک مرکزی روند کاهشی به خود گرفت.

بر اساس این مصوبه که از امروز قابلیت اجرا دارد تسهیلات متعددی برای واردات طلا به کشور فراهم شده است.

مصوبه جدید طلایی برای مهار قیمت در بازار فلز زرد

از امروز شرط الزام به گشایش اعتبار اسنادی برای واردات طلا حذف شد و از این به بعد، واردکنندگان می‌توانند با استفاده از همه روش‌ها و ابزارهای پرداخت، طلا وارد کنند.

در این مصوبه محدودیت استفاده از منابع ارزی شخصِ واردکننده، برای واردات طلا برداشته شده و استفاده از منابع ارزی حاصل از صادرات خود، صادرات دیگران و ارز دیگران نیز برای واردات طلا فراهم شده است.

علاوه بر این تسهیلاتی در رابطه با ثبت اطلاعات وارده در سامانه تامین ارز در نظر گرفته شده است که جزئیات آن در بخشنامه ارزی بانک مرکزی به همه موسسات بانکی ذکر شده است.

هدف بانک مرکزی رفع موانع ورود طلا به کشور، افزایش واردات این فلز گرانبها و تعدیل قیمت در بازار معاملات آزاد است.

هر چند به نظر می‌رسد. مصوبه فوق برای مدیریت قیمت طلا و سکه موثر باشد اما باید در نظر داشت اگر تاثیری بر قیمت، در بازار داشته باشد در طولانی مدت در بازار نمود پیدا می‌کند و از سویی رانت این مصوبه نباید شامل افرادی خاص شود تا حداقل اثر را در بازار داشته باشد.

قیمت اونس طلا در بازار دیروز در محدوده ۱۹۲۶ دلار معامله شد که نسبت به روز شنبه تغییر چندانی نداشت.

کف کانال ۲۴ میلیونی برای سکه

دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی روند پرنوسانی داشت. روز خود را با روند افزایشی آغاز کرد، در میانه روز به کف محدوده ۲۴ میلیونی رسید و در لحظاتی نیز در کانال ۲۳ میلیونی معامله شد.

اما در لحظه نگارش این گزارش با افزایش بیش از ۵۰ هزار تومانی با قیمت ۲۴ میلیون و ۴۹ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که نوسان قیمت این قطعه از سکه همچنان ادامه دارد.

 

پیش بینی قیمت دلار ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / زور بازارساز بیشتر است یا دلار؟

قیمت دلار با روندی کُند، امروز نیز در مسیر افزایش قیمت قرار داشت. اخبار نامساعد داخلی، تلاش بازارساز و روند تکنیکال، سردرگمی معامله‌گران در بازار ارز را رقم زده است. معامله‌گران معتقدند در دهه فجر تلاش دولت به شکل سنتی ثبات قیمت‌هاست.

روند رشد پلکانی قیمت دلار امروز نیز ادامه داشت و این اسکناس آمریکایی با ریزموج‌هایی به نیمه کانال ۴۰ هزار تومانی نزدیک شده است.

هر چند نهاد پولی کشور سعی در نشان دادن تلاش مضاعف برای مدیریت بازار ارز دارد، اما تحلیلگران فنی بازار معتقدند دورنمای دلار در کشور ما همیشه صعودی است و شاید این روند بتواند در برهه‌ای از زمان به ثبات برسد اما در دراز مدت، سیاست‌های مالی کشور قادر نخواهد بود مانعی برای رشد ارزش دلار باشد.

آنها معتقدند تنها راه ریزش دلار تقویت ارزش ریال است و با این سوال به فرضیه فوق پاسخ می‌دهیم؛ آیا ریال در موقعیتی قرار دارد که تقویت شود؟

امروز ۱۰ بهمن‌ماه قیمت دلار در آخرین معامله نقدی ۴۴ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. برخی از فعالان باور دارند که بازارساز فعلا اجازه نخواهد داد که دلار نوسان سنگین افزایشی داشته باشد.

سیگنال مثبت درهم به دلار تهران

امروز دلار هرات در همان محدوده ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان روز گذشته بسته شد و سلیمانیه مانند تهران رشد محدودی در همان کانال روز گذشته داشت و با قیمت ۴۴ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد.

فعالان بازار ، رشد حواله درهم را به جهت گستردگی مبادلات تجاری کشورمان با امارات، عامل رشد پلکانی قیمت دلار در تهران می‌دانند. این ارز امروز در محدوده ۱۲ هزار و ۳۳۰ تومان باز شد، اما در ادامه روز با قیمت ‍۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

در هفته گذشته اخبار سیاسی بین‌المللی خط اصلی بازار داخلی ارز را مشخص می‌کرد و این هفته، اتفاقات داخلی روند بازار را تعیین می‌کند.

برخی معامله‌گران بر اساس ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر حمله پهبادی اسرائیل به تاسیسات اصفهان، روند تقاضای دلار را افزایشی عنوان کردند.

هر چند این عده معتقدند بازارساز به شکل سنتی اجازه افزایش قیمت‌ها در این بازه زمانی را نخواهد داد؛ در غیر این صورت بازار با رشد شارپی مواجه می‌شد.

بورس سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

در میانه دومین هفته بهمن‌ماه بازار سرمایه با افزایش ریسک‌های سیاسی و اجتماعی همچنان سردرگم است. بازار سرمایه از ابتدای هفته افت سنگینی را پشت سر گذاشته است. سوال اصلی سهامداران این است که آیا تعادل به بازار بازخواهد گشت؟

معاملات بورس روز دوشنبه در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت دو هزار و ۵۰۶ واحدی که معادل ۰٫۱۶ درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد.

شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌سو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش ۱٫۰۳ درصدی به سطح ۴۷۹ هزار و ۶۳۹ واحدی رسید.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دوشنبه را ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات را ۶ هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

تکرار تاریخ؛ این بار عرضه خودرو در بورس کالا

تشتت آرا میان شورای رقابت، وزارت صمت، وزارت اقتصاد و سازمان بورس باعث شده‌ است تا التهاب در روز‌های اخیر به اوج برسد.

حسین مرید‌سادات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد: درست مانند مرداد ۹۹ که اختلاف نظر نهادها بر سر عرضه صندوق ETF پالایش یکم موجب ورود شوک منفی به بازار شد، این بار و در بهمن ۱۴۰۱ این اتفاق در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا تکرار شد. این اتفاق ریسک‌های پیش روی بازار را افزایش داد. متاسفانه در این قیمت‌ها فروشنده نیز روی تابلو مشهود است.

 

پیش بینی بورس سه‌شنبه

مریدسادات بیان داشت: امیدواریم برای این هفته، شاخص کل بیش از این اصلاح قیمتی نداشته باشد بلکه درجا بزند و نفس بگیرد. در محدوده یک میلیون ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۴۰ هزار واحد، بازار با دست به دست کردن سهام بین خریداران و فروشندگان باز هم در گارد صعود قرار بگیرد.

این کارشناس ادامه داد: از یاد نبریم که محرک بازار، نرخ دلار آزاد و رشد آن بود و دلار امروز قیمت ۴۵ هزار تومانی را روی تابلوی معاملات ثبت کرده‌است. گرچه که قطعا برخی سهام درحال حاضر over-value هستند به این معنا که رشد زیادی داشته‌اند و گران به نظر می‌رسند.

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: