سایت بهتر هست یا اینستاگرام؟

برای شروع کسب و کار اینستاگرام بهتر یا وب سایت؟
سایت بهتر هست یا اینستاگرام؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد برای کسب درآمد اینستاگرام یا وب سایت؟ کدام بهتر است؟

برای شروع کدام را انتخاب کنیم؟ وب سایت یا اینستاگرام؟ در این مقاله سعی می کنیم تا پاسخی جامع نسبت به این موضوع ارائه بدهیم.

متاسفانه بسیاری از نقد ها درباره اینکه اینستاگرام بهتر است یا وب سایت؟ وجود دارد که افرادی که کار طراحی سایت انجام می دهند سعی در طرفداری از وب سایت دارند و افرادی که مدیریت اینستاگرام انجام می دهند وزنه ترازو را به سمت پیج در اینستاگرام سوق می دهند.

ما قصد داریم به صورت دقیق این دو را با هم بررسی کنیم و مزایا و معایب هر کدام را مورد آنالیز قرار دهیم.

 

هر دو ابزاری از دیجیتال مارکتینگ هستند!

لازم است ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که وب سایت و پیج اینستاگرام هر دو ابزاری از دیجیتال مارکتینگ هستند و کانال های برای بازاریابی آنلاین به حساب می آیند، پس هر دو ابزار ارزشمند هستند و بدون شک در حال صحبت از دو کانال مهم و کلیدی از بازاریابی دیجیتال و آنلاین هستیم.

وقتی داریم از بازاریابی آنلاین صحبت میکنیم پس باید در نظر داشته باشیم چه چیزی را ارائه می کنیم؟ ما یک فروشگاه هستیم و یک محصول فیزیکی می فروشیم؟ ما یک شرکت هستیم و خدماتی ارائه می کنیم؟ یا قرار است از طریق تولید محتوا به مخاطب قابل توجهی برسیم و سپس از طریق تبلیغات کسب درآمد کنیم؟ پس یاید بدانیم که محصول ما چیست و در کجا مشتریان ما حضور دارند؟

 

اینستاگرام و وب سایت مکمل هم هستند

در حال حاضر اینستاگرام بزرگترین ویترین آنلاین به حساب می آید، بیش از ۳۰ میلیون کاربر ایرانی در این پلتفرم فعال است، فرصت کم نظیر برای دیده شدن کسب وکار شما در چشم میلیون ها ایرانی، در طرفی وب سایت ابزار ارزشمند دیجیتال مارکتینگ که می تواند فروش شما را چندین برابر کند و ۲۴ ساعته به مشتریان شما خدمات رسانی کند، میلیون ها نفر هر روز در ایران در گوگل نیاز خود را جستجو می کنند.

کدام مطمئن تر است؟

اما به نظر شما کدام مطمعن تر است؟ اینستاگرام یا وب سایت؟ به طور کلی شبکه های اجتماعی کمک کننده های بسیار خوبی هستند، اما از آنجا که تجربه و سابقه نشون داده هر شبکه اجتماعی یک مدت زمانی دارد و ممکن با عوامل مختلفی مثل: کوچ کاربران، فیلترینگ از طرف دولت ها، تحریم ها و… به عمر خود پایان دهد.

در این مورد می توان گفت که وجود یک وب سایت در کنار شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند که همیشه در دسترس مخاطبین خود باشید.

همچنین به این مورد توجه داشته باشید که وب سایت بیس اصلی کسب و کار شماست و مقایسه اینکه اینستاگرام بهتر است یا وب سایت اصلاً کار درستی نیست،

چرا که هر دو کانال های قدرتمندی در دیجیتال مارکتینگ به حساب می آیند که شما می توانید از هر دوی آنها استفاده کنید تا به کسب و کار خود توسعه بخشید.

سایت بهتر است یا اینستاگرام

اولین موضوعی که باید توجه کنیم این است که کسب کار مجازی نیاز دارد تا از هر کانالی که ارزش سرمایه گذاری دارد وارد شویم. داشتن یک سایت به تنهایی و یا اینستاگرام به تنهایی کافی نیست، درست است که سایت قدرتی به مراتب بالاتری در ایجاد مشتری دارد ولی داشتن صفحه اینستاگرام مکمل و یاری دهنده سایت می باشد.

مزایا و معایب اینستاگرام و سایت

مزایای اینستاگرام

یکی از مزیت های اینستاگرام رایگان بودن آن است. همچنین اینستاگرام به عنوان یک اپلیکیشن بالطبع امکان مدیریت راحت تری دارد و تعامل بهتری می شود با مشتری داشت.

معایب اینستاگرام

  • یکی از بزرگترین معایب اینستاگرام مشتریان محدود می باشد. مشتریان شما فقط فالوور های شما هستند . و مشتری از جاهای دیگر ندارید. این در یک کسب و کار مجازی سم هست و شما مدام نیاز خواهید داشت تا فالوور جمع کنید.
  • از دیگر معایب اینستاگرام این هست که شما زیر مجموعه یک اپلیکیشن هستید و اگر اپ فیلتر شود تمام زحمات شما پوچ می شود همانند کاری که سر کانال های تلگرام آمد.
  • اعتماد نکردن به کسب و کار شما : اینستا به عنوان یک اپلیکیشنی هست که هر شخصی می تونه کسب و کار خود رو راه اندازی کند.بدون داشتن مجور و نماد اعتماد در این بین از کجا باید به صفحه اینستاگرام اعتماد کرد؟
  • عدم امکان وصل کردن درگاه پرداخت به اینستاگرام هم یکی از معایب هست که شما باید مدام شماره کارت بدهید و رسید بگیرید و اعتبار سنجی کنید. در حالتی که در سایت تمام این مراحل به صورت اتوماتیک انجام می شود.
  • عدم امکان ارائه توضیحات و ویژگی ها و مقایسه محصول به صورت کامل و دسته بندی شده.

مزایای سایت

  • اولین و بهترین ویژگی یک سایت این هست که هر روز مشتریان جدید و هدفمندی وارد سایت شما می شوند به چه صورتی؟
  • روزانه میلیارد ها جستوجو در گوگل انجام می شود و میلیارها مشتری در طلب رفع نیاز های خود هستند فقط کافی است تا سایت شما در گوگل دیده شود در این صورت شما روزانه هزاران مشتری و بازدید کننده جدید خواهید داشت. این روند هر روز تکرار می شود . در حالتی که در اینستاگرام تنها شما یک یازدید کننده محدود و مشخصی خواهید داشت.
  • ارائه اطلاعات جامع از محصول . مشتری همیشه دوست دارد تا کالایی را که می خرد اطلاعات کامل و تکمیلی دریافت کند انواع ویژگی ها را ببیند و امکان سفارشی سازی خرید را داشته باشد. محصولات را به صورت سیستماتیک مقایسه کند که این امر در اینستاگرام به اون صورت که باید نیست و اطلاعات محدودی می شود. ارائه داد.
  • مورد اعتماد و قانونمند بودن سایت ها . تمام سایت ها جهت گرفتن درگاه مستقیم نیاز به نماد اعتماد دارندو کاملا هویت دارنده سایت آشکار هست و شما می دانید که محصول را از چه کسی می خرید.
تعامل و ارتباط سایت و اینستاگرام

این دو تکمیل کننده یک دیگر هستند و شما برای تعامل بیشتر با مشتری نیاز به صفحه اینستاگرام دارید و جهت اعتماد سنجی و ارائه امکانات و توضیحات متنوع از محصول نیاز به سایت دارید.

 

در شبکه های اجتماعی نوین اکسپو همراه ما باشید

شبکه های اجتماعی نوین اکسپو

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: