وبلاگ

زندگی نامه علیرضا منسوب شانجانی، بنیانگذار محصولات شکلات فرمند

زندگی نامه علیرضا منسوب شانجانی، بنیانگذار محصولات شکلات فرمند
علیرضا منسوب شانجانی نوین اکسپو

زندگی نامه علیرضا منسوب شانجانی، بنیانگذار محصولات شکلات فرمند

علیرضا منسوب شانجانی بنیانگذار کارخانجات فرمند است که کار را با قنادی شروع کرده و اکنون یکی از کارخانه داران مهم حوزه شکلات ایران است. تحولات زیر ساختی که وی در حوزه تکنولوژی و ماشین آلات در این صنعت بوجود آورده است حاکی از تجربه بالای این پیشکسوت صنعت ایران دارد.


علیرضا منسوب شانجانی
کار و اندیشه‌ها، خاص انسان‌های بزرگ هر سرزمینی است که اسباب تعالی و پیشرفت جوامع بشری را فراهم می‌سازند.
وی، بنیان‌گذار برند شکلات فرمند که کوله‌بار تجربه به او ثابت کرده بود راه ورود به دروازه‌های تجارت در عرصه ملی و بین‌المللی، بهره‌برداری درست از بخش تحقیق و توسعه و به خدمت درآوردن کیفیت جهت برندسازی در هر سازمانی است؛ موفق شد به کمک تکنولوژی جهانی، تفکر نوآورانه و پیشروی خود را به پشتوانه صداقت و آینده‌نگری، عملیاتی سازد و محصولاتی باارزش و رتبه مصرف بالا تولید کند که در ادامه دستاوردهای مهمی در امر توسعه صادرات و ارزآوری برای کشور در برداشت. در این مقاله شما را دعوت می‌کنیم که بخشی از سرگذشت این کارآفرین برجسته کشورمان را بخوانید و لذت ببرید.

ورود وی به صنعت شکلات و تأسیس برند فرمند
علیرضا منسوب شانجانی کار خود در صنعت شکلات را از سال ۱۳۶۴ شروع کرد. در ابتدا او شکلات تولید نمی‌کرد، بلکه در یک فضای ۲۰ متری در محله سرچشمه تهران، با قنادی‌ها همکاری کرده و روکش کیک و بستنی تولید می‌کرد.
در پاسخ به این سؤال که آقای شانجانی چگونه وارد صنعت تولید شکلات شد؛ باید گفت که یکی از دوستان آقای شانجانی به‌صورت سنتی شکلات تولید می‌کرد و شانجانی که دید دوستش ترقی زیادی ازلحاظ مالی و وضعیت زندگی کرده است، بر آن شد که خودش هم وارد این صنعت شود. شانجانی در ابتدا به‌صورت دستی شکلات را تولید و با ماشین ژیان خود در بین مشتری‌ها پخش می‌کرد.
فرمند کار خود را از یک کارگاه تولیدی کوچک شروع کرد. این کارگاه امکانات تکنولوژیکی و فضای کاری کافی نداشت و فرمند در آن برهه زمانی متحمل سختی‌های زیادی شد. استقامت و پشت‌کار باعث شد فرمند به‌جایگاهی که امروز دارد، برسد.
به‌طورکلی در کار تولیدی اگر کسی عشق به تولید و کارآفرینی نداشته باشد؛ نمی‌تواند موفق شود و آقای منسوب شانجانی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

ارزش‌های اخلاقی و کاری علیرضا شانجانی
آقای شانجانی از کودکی به ورزش علاقه داشت و به‌صورت حرفه‌ای ورزش تنیس را دنبال می‌کرد و حتی چند مقام و مدال تنیس هم دریافت کرده است. او هم‌اکنون نیز باوجود مشغله‌های زیادی که دارد، زمانی را به ورزش و تحرک بدنی اختصاص می‌دهد.
شانجانی انسانی خاکی و متواضع است که خود را برتر از دیگران و حتی کارمندان خود نمی‌داند و این شخصیت مهربان و فروتن او باعث جذب اطرافیان می‌شود.
شخصیت آقای منسوب شانجانی به‌گونه‌ای است که دیگران می‌توانند به او اعتماد کنند. برای مثال او در گذشته برای خرید یک دستگاه ۲۵ میلیون تومانی، فقط دو میلیون تومان پول داشت و بقیه پول را از اطرافیان خود قرض گرفت، اما به‌موقع با آن‌ها تسویه‌حساب کرد.
شانجانی از معدود افرادی است که معتقد است حتی اگر همه‌چیز را از دست بدهد؛ می‌تواند دوباره از صفر شروع کرده و موفق شود.


یکی از دلایل مهم موفقیت شانجانی، نیت خیر او و تلاش و صداقتش برای جلب رضایت دیگران است.
کارکنانی که بخواهند در فرمند از راه غیرقانونی و حرام به سودی برسند، با شناختی که از آقای شانجانی دارند، تصمیم می‌گیرند که استعفا دهند؛ زیرا می‌دانند هرگز نمی‌توانند کار نادرست خود را برای او توجیه کنند.
صداقت یکی دیگر از ارزش‌های مهم در میان مدیران ارشد و میانی و به‌طورکلی همه کارمندان این مجموعه است.
به‌علاوه،وی به یکی از مدیران فرمند در مورد حق‌الناس گفته است: “اگر در یک مسئله احساس کردی که حتی ۱۰ درصد حق با طرف مقابل است؛ آن حق را به او بده.”
شانجانی معتقد است که اگر می‌خواست با عدم صداقت و محصولات بی‌کیفیت به ثروت برسد، اثر منفی آن در زندگی فرزندانش باقی می‌ماند، حتی بعد از مرگ او.

بخشی از فرازوفرودهای مسیر کاری علیرضا
فرمند در ابتدا یک فضای کاری بسیار کوچک داشت که حتی سالن غذاخوری، نمازخانه یا رختکن نداشت. اما امروزه تبدیل به یک شهرک صنعتی بزرگ شده است.
در ابتدای کار که کسی شانجانی را نمی‌شناخت و از کیفیت محصولاتش باخبر نبود، او با سختی‌های زیادی در پخش و فروش مواجه شد.
برای مثال، روزی او برای فروش شکلات‌هایش به یک قنادی رفت و صاحب قنادی که قبلاً از یکی از همکارا…

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: