وبلاگ

حذف کارت بانکی / خرید با موبایل 

طرح تراکنش کارت بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن
حذف کارت بانکی / خرید با موبایل 

امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت بانکی

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی از اجرای طرح کهربا توسط  شش  بانک خبر داد و گفت: با این طرح تراکنش بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی انجام می شود.

به گزارش نوین اکسپو  به نقل از اقتصاد آنلاین، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام این خبر تأکید کرد: بانک مرکزی در راستـای تنـوع بخشی به ابزارهای پرداخـت و بروزرسـانی ظرفیـت‌های شبـکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد.

بر این اساس، مشـتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشـمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

وی گفت:‌ با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خـرید با استفاده از نسـخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استـفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیـزیکی بانکی روی دستـگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و اسـتانداردهای روز میسر گردیده است.

هم‌اکنون شش بانک: کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

در طرح کهربا، اطلاعات کارت های بانکی که الان به صورت فیزیکی در اختـیار افراد است در گوشی تلـفن همراه افراد در قالب یک اپلـیکشن ثبت شود .  هنگام خرید گوشی تلفن همراه فرد تبدیل به هر یک از کارت های بانکی وی می شود.

کافی است یکی از کارت ها به صورت پیـش فرض انتخاب شود و پس از باز شـدن قفل گوشی تلفن همراه بارکد خوان مقـابل گوشی قرار گیرد و پول کالای خریداری شده جـابه جا ‌شود.

 

در شبکه های اجتماعی نوین اکسپو همراه ما باشید.

شبکه های اجتماعی نوین اکسپو

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: