وبلاگ

حداقل حقوق کارمندان دولت ۷ میلیون

تکلیف دستمزد کارگران چیست و حداقل حقوق کارگران در سال آینده چقدر افزایش می‌یابد؟
حداقل حقوق کارمندان دولت 7 میلیون

حداقل حقوق کارمندان دولت در لایحه بودجه سال آینده ۲۰ درصد افزایش یافت و حقوق هیچ کارمندی کمتر از ۷ میلیون تومان نمی باشد .

به گزارش نوین اکسپو  به نقل از  تجارت‌نیوز، هنوز جلسات تعیین حداقل حقوق کارگران تشکیل نشده و هیچ خبری درباره میزان افزایش حقوق کارگران منتشر نشده است.

اما از برخی قرائن می‌توان حدس زد که حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ چقدر است.

معیار تعیین حقوق سالانه چیست؟

بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، حقوق و دستمزد سالانه کارگران، بر دو اساس تعیین می‌شود؛ یکی نرخ تورم بانک مرکزی و دیگری هزینه سبد معیشت کارگران.

بر اساس آخرین آمارهای بانک مرکزی، آخرین نرخ تورم اعلام شده مربوط به مهر ماه است . به استناد این گزارش تورم نقطه به نقطه ۴۴ درصد و تورم میانگین ۱۲ ماهه ۳۹٫۶ درصد اعلام شده است.

درباره هزینه سبد معیشت خانوارها هم اعداد بسیار متفاوتی اعلام شده است.

از آن جمله فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در مذاکرات مزد چندی پیش اعلام کرد که هزینه سبد معیشت کارگران به ۱۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسیده است.

اگرچه بسیاری این رقم را قبول ندارند.

اما دیگر اظهارنظرها هم اعداد قابل توجهی را برای هزینه سبد معیشت خانوار ذکر می‌کنند.

اعدادی که همگی بیش از حداقل حقوق ۵ میلیون تومانی سال آینده است. بر این اساس اگر قرار باشد حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ بر اساس این دو فاکتور تعیین شود . باید منتظر افزایش ۴۰ درصدی حقوق باشیم یا نزدیک شدن آن به رقم سبد معیشت خانوار.

 

 

جستجو کردن

درباره نوین اکسپو

نوین اکسپو با هدف گذاری منحصر به فرد در جهت طراحی سایت  با قابلیت اطلاع رسانی با حداقل هزینه، راهکاری قدرتمند در جـهت نــمایش و معرفی آخـرین دستـاوردهـا و فـناوری هـای نـــوین

طراحی  وب سایتی منحصر به فرد با امکان نمایش و اطلاع رسانی در نوین اکسپو

بیشتر ببینید: